PSD a jucat totul pe o carte. Mobilizarea electoratului social democrat.
Suntem la finalul campaniei prezidențiale. Duminică românii vor merge la vot pentru a alege președintele. În zilele rămase, vor intra în acțiune militanții partidelor care vor încerca, așa cum știu, să mobilizeze atât activul de partid cât și simpatizanții. Intră în funcțiune motorașele mici, dar extrem de importante, liderii din eșaloanele doi și trei, consilieri locali, consilieri județeni, cei aflați la baza partidului care sunt în contact direct cu cetățenii.
În ultima săptămână de campanie PSD a turat motoarele la maxim. Am putut remarca cu toții faptul că Dăncilă și staff-ul social democrat au aruncat în joc toate armele, s-a tras cu toată muniția.
Campania PSD a fost extrem de agresivă. Dăncilă a alergat pe tot terenul. Și-a făcut propria conferință de presă, în care a vrut să arate tuturor că poate vorbi liber, că poate răspunde la întrebările presei, că nu îi e teamă. Chiar dacă nu a prezentat o viziune pentru România, chiar dacă a preferat să dea doar atacuri politice, candidatul PSD a reușit să ”puncteze” pentru publicul său. A reușit să transmită că este pe baricade și se luptă până la capăt.
Tot ce a făcut PSD în ultimele zile a fost pentru electoratul său și doar pentru el.
Interviul ”patetic” de unde aflăm că soțul doamnei Dăncilă a luat-o cu ”căruța de la gară”, conferințele de presă, mesajele aruncate pe Facebook, au fost construite doar pentru activul partidului. Toate mesajele au fost simple și directe, făcute pe profilul votantului social democrat.
Poate unui votant liberal sau USR-ist, informațiile apărute în interviul lui Dăncilă pot părea ușor amuzante. Dar pentru electoratul PSD din rural ele vin mănușă.
Strategii PSD au renunțat la ideea de a mai ”aduce” electorat din altă zonă, au abandonat ideea de a mai ”câștiga” voturi și din alte bazine și s-au concentrat strict pe electoratul social democrat.
PSD a făcut și o campanie negativă puternică. A lansat multe fake news-uri privind candidatul PNL, au făcut materiale de manipulare menită să îl defăimeze pe Iohannis în speranța că vor reuși să demobilizeze câteva procente din electoratul advers.
PSD știe că nu poate câștiga președinția, dar își dorește un scor de peste 40%. De aceea, au ales și să meargă pe o strategie de acest gen, cu o mobilizare foarte bună a electoratului propriu, sperând că la o prezență de sub 45%, pot obține acest scor.
Un scor de peste 40% poate reprezenta speranța ”activului” că pot recupera până în alegerile locale și cele parlamentare, că pot redresa partidul și pot să se claseze din nou pe locul doi, dacă nu chiar pe 1, că pot obține cel mai mare număr de mandate de primari și de consilieri locali, mai ales dacă PNL și USR vor merge separat la viitoarele alegeri.
Toți liderii partidului sunt concentrați pe acest lucru. Nu îi interesează de soarta lui Dăncilă. Probabil, ea va fi schimbată oricum, dar pentru liderii partidului este extrem de important ca turul doi al alegerilor prezidențiale să le dea un trend bun pentru viitoarele alegeri.
De aceea, în ziua votului, primarii PSD vor fi mobilizați la maxim, de aceea veți vedea activul de partid făcând agitație, ducând oamenii cu mașinile la vot, făcând propagandă până la ora închiderii secțiilor.
A reușit campania dusă de PSD în ultima săptămână să enerveze electoratul non-PSD? Eu zic că da. Campania de fake news lansată de PSD,” tensiunea” pe care liderii partidului au încercat să o creeze a fost cam aceeași din epoca în care PSD dădea OUG 13 și Iordache ne spunea ”altă întrebare”. S-a văzut din nou cum PSD încearcă să creeze fractura în societate, fără să le pese în vreun fel de efecte, ci doar de obiectivul pe care ei îl au.
Agresivitatea cu care Dăncilă a vrut să ne arate că este un ”personaj capabil” cred că a iritat o parte din publicul non-PSD. Dacă până în urmă cu câteva luni râdeam aproape la fiecare ședință de guvern de o gafă marca Dăncilă, acum, în 30 de zile de campanie, PSD a vrut să ne arate că aceasta este capabilă să reprezinte România în lume, că este capabilă să fie șefa statului.
Da, pentru o mare parte din public contează mai mult emoția. Da, pentru o parte din public va conta mai mult dacă într-o dezbatere va spune ”ba pe-a mă-tii” decât să prezinte viziunea privind politica externă a țării sau să prezinte modul în care vede relațiile cu Republica Moldova.
Cu toate acestea, a fost mult prea mult chiar și pentru strategii PSD să îngroape toată epoca Dragnea-Dăncilă, să îngroape 10 august sau să schimbe imaginea de marionetă a doamnei Dăncilă.
PSD a apăsat pedala până la fund. S-a văzut disperarea din ochii social democraților. Au făcut totul pentru mobilizarea electoratului.
Doar că electoratul lor e limitat. Toată strategia PSD va putea fi anulată de public. O prezență mare la vot, o prezență peste 50% o va duce pe Dăncilă sub 40%. Un scor de treizeci și va însemna un enorm eșec și intrarea în vrie a partidului care, în momentul de față, are cel mai mare număr de aleși. Un scor cu 3 în față poate însemna pentru PSD pierderea viitoarelor alegeri locale și parlamentare.
13 comentarii